.

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

سپتیک تانک اساسی ترین و مهم ترین بخش پالایش و پاکسازی فاضلاب می باشد از گندانبار که به عنوان septic tank نیز یاد میشود ؛ در پروژه های عمرانی فراوانی استفاده میشود شاید شما بپرسید که سپتیک تانک چیست ؟ در پاسخ به این مهم باید گفت : در حقیقت سپتیک تانک همانطور که از نام آن پیداست مخزن یا تانک یا منبعی است که بواسطه طراحی خاص ، فاضلاب جامد را درون خود نگه داشته ، از طریق فعالیت باکتری های بی هوازی تبدیل به مایع ( پساب) و گاز متان نموده و تحویل چاه جذبی و نه رودخانه و نه آبیاری فضای سبز می نماید . سپتیک تانک به عنوان ساده ترین وسیله مورد استفاده در پالایش فاضلاب اعم از پاکسازی مقدماتی و تصفیه پیشرفته دارای تقاضای بالایی در کشور می باشد . این محصول در تصفیه پیشرفته فاضلاب نقش مخزن متعادلساز و ایستگاه پمپاژ و در تصفیه مقدماتی نقش کاتالیزور تجزیه فاضلاب جامد را بازی میکند .

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

لوله فاضلابی , لوله کاروگیت

به لوله فاضلابی دوجداره کنگره دار یا شیار شیار ، لوله کاروگیت می گویند .

 لوله کاروگیت، دوجداره و با لایه خارجی یعنی حالت فنری شکل که سیاه رنگ است تولید می شود.

 مجموعه‌ای از ردیف‌ها و شیارها روی سطح آن وجود دارد. این لوله از جنس پلی اتیلن با چگالی بالا (H.D.PE) ساخته می شود. که بدلیل خصوصیات بسیار بالای پلی اتیلن ، لوله کاروگیت پلی اتیلن بدون شک نسبت به سایر لوله های تولید شده در صدر کاربرد در انواع پروژه های شهری و جاده ای قرار دارد .

 همچنین می‌تواند روکش دار یا آستردار باشد مثل لوله کاروگیت پی وی سی که پوششی از جنس الیاف دارد البته نوع بدون پوشش کاربرد بیشتری دارد. لوله کاروگیت پلی اتیلنی برای کاربردهایی مانند انتقال آب و فاضلاب و زهکشی و انتقال فاضلاب صنعتی و عفونی و آب های جاری و حتی مسیر کابل ها و سیم ها و نیز ساخت پل ها و اخیرا بصورت محافظ ی برای شیرآلات به کار می‌رود در لوله کاروگیت انعطاف پذیری، دوام و استحکام، قیمت مناسب و سبکی و حمل راحت  برتری های ارزشمندی هستند

نصب لوله کاروگیت

قطعات لوله کاروگیت با روش های مختلفی به هم متصل می شود. برخی از لوله ها با ابزاری به نام اتصالات ته لوله در هر دو انتهای قطعه متصل می شوند که کوپلر نام دارند و معمولا در قیمت لوله لحاظ می شود.

 قطعات با یک گسکت یا واشر با یکدیگر جفت می شوند تا لوله آب بندی شود که واشر ها ازجنس پلی اتیلن یا حتی پی وی سی می باشند.  قطعات لوله را همچنین میتوان با استفاده از باندهای کوپلینگ همراه با گسکت یا بدون آن به یکدیگر وصل کرد. لوله های کاروگیت را میتوان در قطعات بلند تولید و بصورت طاقهای در مکان نصب تحویل داد؛ تنها در صورت لزوم قطعات بریده میشوند تا تعداد اتصالات به حداقل برسد. لوله کاروگیت پلی اتیلن میتواند به سه صورت 6 متری یا لوله کاروگیت 9 متری یا لوله کاروگیت 12 متری نیز تولید شود که این بسته به نیاز مشتری متغیر است . مثلا لوله 12 متری را می توان به راحتی با تریلی حمل کرد و تعداد اتصالات کاهش می یابد. در اصل وقتی شما بعنوان مشتری لوله 6 متری خرید می کنید حمل با ماشین تک و جفت انجام می شود که هزینه کمتر می شود ولی در عوض هزینه اتصالات بیشتر می شود. در انتخاب لوله کاروگیت 6 متری یا 12 متری این نکته اهمیت دارد که حالت بهینه بین دو پارامتر هزینه حمل و جابجایی و هزینه نصب انتخاب شود. استفاده از این لوله برای زهکشی سطحی با استفاده از لوله منفذ دار انجام شده است. سوراخ‌ها به روان آب ها اجازه می‌دهند تا به خاک‌های اطراف نفوذ کنند. برای جلوگیری از دخالت خاک، لوله ممکن است با یک پارچه مشبک پوشش داده شود و یا شن و ماسه دانه بندی شده استفاده کرد ،که به مایع اجازه می‌دهد تا از لوله خارج شود اما مانع از وارد شدن خاک و آوار می‌شود. لوله کاروگیت را هم می توان بصورت دستی با دریل و فرز و هم می توان بصورت کارخانه ای شیار دار کرد، که بنابر مصرف تعداد شیار ها متغیر است.

قیمت روز لوله کاروگیت

برای استعلام قیمت لوله کاروگیت بصورت روزانه بایستی با کارشناسان شرکت ناب در ارتباط باشید . چرا که لوله کاروگیت دارای نوسان و تغییر قیمت روزانه بدلیل عدم ثبات قیمت مواد اولیه پلی اتیلن در پتروشیمی های مستقر در کشور است .

شهرهای تولید کننده لوله کاروگیت

لوله کاروگیت در ایران در شهرهای ساوه، گرمسار، سنندج، مشهد، تبریز، قزوین اهواز و قم و کرمان تولید می شود که البته نکته مهم دیگر در خرید این است که هزینه حمل لوله تا محل پروژه را محاسبه کنید ما در شرکت ناب زیست سعی کرده ایم که از نزدیکترین انبار به پروژه لوله ها را به مشتریان عزیز تحویل دهیم.

نمای لوله کاروگیت

لوله کاروگیت تولیدی حجیم و سبک هستند بنابراین واردات این نوع لوله اصلا کار اقتصادی نیست بنابراین بعضی شرکت های ایرانی و سرمایه گذاران ایرانی خط تولید لوله کاروگیت را از کشورهای آلمان، هند و چین وارد کردند و لوله های کاروگیت را در ایران تولید کردند.

از طرفی هم لوله کاروگیت چه از مواد پی وی سی باشد و یا از مواد پلی اتیلن در ایران در پتروشیمی تولید می شود و مواد اولیه بسیار ارزان و مناسب به دست تولید کنندگان می رسد. البته مشکلات تولید همیشه در ایران بوده ولی در کل تولید لوله کاروگیت در ایران باعث سربلندی هر ایرانی ست.

شایان ذکر است که لوله های تولید شده در کارخانه ناب زیست طی انجام تغییراتی خاص عمر طولانی تر و کیفیتی بهتر خواهند داشت، بنابراین نیازی به هیچ گونه نگرانی در خصوص میزان استحکام و مقاومت لوله ها ندارید، ناگفته نماند که این تغییرات در قالب های لوله ها انجام شده و نتایج شگفت انگیزی را به دنبال داشته است .

نکته حائز اهمیت در خصوص لوله کاروگیت این است که قبل از صحبت راجع به قیمت لوله کاروگیت خوب است بدانید که کارخانه تولید کننده این لوله ها دارای برترین خط تولید راه اندازی شده در ایران است که راه بروز هر گونه مشکل و خطایی را می بندد، بنابراین لوله های کاروگیت بدون نقص و با خطای صفر درصد از خط تولید خارج می شوند و در اختیار متقاضیان قرار می گیرند. در ادامه نیز به چند نکته مهم دیگر در خصوص کارخانه تولید کننده اشاره خواهیم داشت تا بتوانید برآوردی مناسب از کیفیت و مقاومت لوله ها به دست آورید:

  • همه ادوات و دستگاه های خط تولید به روز شده هستند و این موضوع سبب می شود مصرف برق پایین باشد و قیمت لوله کاروگیت در مقیاس مناسبی برآورد و اعلام شود.
  • همه مراحل مرتبط با نگه داری، نقل و انتقال و انبار نیز بر طبق استانداردهای بین المللی تعیین شده است که این موضوع نیز از موارد پر اهمیت یک کارخانه تولید لوله کاروگیت خواهد بود.
  • هیچ عنصر مازادی در محیط کارخانه یافت نمی شود که این موضوع نیز بر استاندارد عملکرد کارخانه می افزاید.
  • واحد کنترل کیفی و بخش آزمایشگاهی نیز طبق دستورالعمل های ابلاغ شده مشغول به فعالیت هستند و کلیه محصولات را با همه ی آزمون های کنترل کیفی و آزمایشگاهی کنترل می کنند.

چرا کارخانه لوله کاروگیت

یکی از امتیازهای برتر کارخانه تولید کننده کاروگیت ، پاسخگویی پرسنل به نیازهای پیش بینی شده مشتریان است. عملکردی هم راستا با حفظ محیط زیست نیز از دیگر امتیازهای ویژه کارخانه ای است که زیر نظر مجموعه ما در حال فعالیت است. تولیدات این کارخانه داخلی با کیفیتی بالا در بازار وجود دارد.

خرید لوله کاروگیت ارزان

برای خرید لوله کاروگیت از همه جا و هر تولید کننده ای استعلام بگیرید و در آخر با قیمت لوله کاروگیت شرکت ناب مقایسه کنید . ولی نکته بسیار مهم در هنگام خرید لوله کاروگیت اینست که از فروشنده بپرسید وزن هر شاخه چند کیلوگرم است که با توجه به وزن هر شاخه می توانید SN  لوله را طبق جدول زیر متوجه شوید که SN.8 است (فشار 31.5 کیلونیوتن) یا SN.4 (فشار16 کیلونیوتن). لوله های کاروگیت دارای استاندارد اجباری 9116 هستند که درج علامت استاندارد اطمینان از اینکه مواد اولیه داخل لوله پلی اتیلن خالص باشد را زیاد می کند.

علت عدم ثبات قیمت لوله کاروگیت

قیمت لوله کاروگیت باتوجه به تغییر قیمت ارز تغییر می کند ولی در اصل به دو عامل بستگی دارد: اول وزن در هر متر . دوم درصد خلوص مواد پلی اتیلن استفاده شده در لوله ست. درصد مواد پلی اتیلن با مهر استاندارد روی لوله قابل پیگیری ست در غیر اینصورت خریدار که معمولا تجربه هم ندارد نمی تواند تشخیص دهد که لوله از پلی اتیلن خالص تولید شده و یا اینکه مواد ناخالص دارد.اداره استاندارد کنترل این موضوع را با  استاندارد لوله کاروگیت فاضلابی 9116 برای مصرف کننده انجام می دهد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله کاروگیت

از تاثیرگذارترین عوامل بر قیمت لوله کاروگیت نرخ مواد پلی اتیلن است که از طریق بورس نیز قابل پیگیری است، بنابراین در بازه های زمانی که نرخ ارائه شده در بورس دارای نوسانات شدید است نمی توان قیمت ثابتی را تعیین کرد و شما مشتریان عزیز می توانید طی یک تماس تلفنی از قیمت لوله کاروگیت به طور دقیق آگاه شوید. ناگفته نماند که مواد اولیه تولید نیز تاثیر زیادی بر قیمت لوله کاروگیت دارد، همچنین نوع و میزان مواد مصرفی به کار گرفته شده طی مراحل تولید بر قیمت لوله کاروگیت تاثیر می گذارد. محل تولید لوله ها نیز بر قیمت تاثیرگذار است که محصولات ارائه شده در مجموعه ما در بهترین محل ممکن و طبق استانداردهای تعیین شده تولید و عرضه می گردند. سایز لوله های کاروگیت و فشار تحمل بار که هم از بعد داخلی و هم از بعد خارجی مورد توجه قرار می گیرد هم بر قیمت این لوله ها تاثیرگذار است.

چه عاملی قیمت لوله کاروگیت را تعیین میکند ؟

در این بخش نکاتی مازاد بر موارد گفته شده مورد بررسی قرار می گیرند که بر قیمت لوله کاروگیت تاثیر به سزایی دارند و آگاهی شما عزیزان در خصوص این مورد میتواند کمک بسزایی به شما بکند :

  1. هنگام خرید لوله کاروگیت فقط قیمت را مدنظر قرار ندهید ؛ چرا که کیفیت و میزان استحکام نیز از با اهمیت ترین ویژگی هایی است که باید در لوله ها مشاهده نمایید. برآورد صحیح در خصوص قیمت بایستی بر حسب کیفیت و مقاومت محصول خریداری شده باشد .
  2. مواد اولیه خالص تولید شده در لوله کاروگیت ، تاثیر مستقیمی در تفاوت های قیمت دارد .چون برخی تولید کنندگان لوله کاروگیت از ضایعات موجود در کارخانه برای تهیه مواد اولیه تولید استفاده می کنند .
  3. انواع سایز لوله کاروگیت مطمئنا تفاوت قیمتی خواهد داشت . بصورتی که سایز 110 میلیمتر قیمتی به مراتب کمتر از سایز 500 خواهد داشت .
  4. برای تولید بعضی از سایز لوله کاروگیت بایستی حتما مواد اولیه بسیار مرغوب و درجه اول بکار گرفته شود و همچنین از تکنولوژی روز دنیا استفاده گردد . مثلا در کارخانه لوله کاروگیت ناب زیست شما با بازدید از کارخانه شاهد تولید لوله کاروگیت سایز 2000 میلیمتر و حتی 3000 میلیمتر خواهید شد . بله درست فهمدیدید . لوله کاروگیت به قطر درونی 3000 میلیمتر و قطر خارجی 3100 میلیمتر که این خود انقلابی عظیم در صنعت تولید لوله در کشور می باشد .

تحمل فشار خاک = لوله کاروگیت

قیمت لوله کاروگیت یکی از مهم ترین موارد در تهیه این لوله ها است. قیمت لوله کاروگیت بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می شود مهم ترین معیارهایی که بر روی قیمت لوله کاروگیت تاثیر دارد فشار لوله کاروگیت است که SN4 باشد یا SN8

  • مقدار خاکی که قرار است تحمل کند.(16 کیلونیوتن یا 31.5 کیلونیوتن )
  • اندازه لوله ( 6متری 12 متری )
  • متراژی از لوله که توسط خریدار سفارش داده می شود.(100 متر یا 100 کیلومتر )

بنابراین همان طور که ملاحظه میفرمایید قیمت لوله کاروگیت می تواند بسیار متنوع باشد .

شما برای آگاهی از قیمت لوله کاروگیت می توانید با برقراری تماس تلفنی یا از طریق فضای مجازی با کارشناسان شرکت ناب زیست مطلع شوید . تلاش متخصصین شرکت ناب زیست بر این است که بهترین و مرغوب ترین کالا را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهد تا با خیال آسوده به خرید خود در تمام جهات بپردازید  .

خبر مهم به مشتریان و متقاضیان محصولات پلی اتیلن

شرکت ناب زیست با داشتن برند اختصاصی خود با نام ناب ، شروع به تولید مخازن پلی اتیلن از جمله مخزن فاضلاب یا سپتیک تانک ، مخزن حمل و نگهداری آب آشامیدنی ( مخزن پلی اتیلن سه لایه ) , مخزن اسید یا بعبارتی مخزن نگهداری انواع اسید با دانسیته های متغیر و نهایتا مخزن تانکری یا پشت وانتی برای نگهداری مواد شوینده و آب کشاورزی که بسیار کارآمد در عرصه تولید امروزی می باشد نیز کرده است .

جهت استعلام قیمت سپتیک تانک میتوانید بروی کلمه سپتیک تانک کلیک کنید

  • سپتیک تانک
  • ۱
  • ۰

نحوه طراحی سپتیک تانک

برای طراحی سپتیک تانک ، ابتدا متقاضی ابعاد و متراژ مدنظر خود را در قالب فایل یا عکس به کارشناسان فنی ما ارسال میکند و  کارشناسان طراحی سپتیک تانک شرکت ناب شروع به آماده سازی حجم مورد نظر می پردازند .

البته قابل ذکر است که برای طراحی سپتیک تانک باید نقشه کاملی از آنچه مدنظر است را در دست داشته باشیم تا بتوانیم به هرآنچه که میخواهیم برسیم .

در طراحی سپتیک تانک ابتدا بایستی ابعادد کلی سپتیک تانک را بشناسیم و سپس به طراحی مخزن سپتیک تانک روی بیاوریم . به همین دلیل است که بسیاری از شرکتهای تولید کننده سپتیک تانک در طراحی سپتیک تانک دچار مشکلات عدیده از جمله نحوه محاسبات قطر درونی و یبرونی نیز میشوند .

برای طراحی سپتیک تانک ابتدا باید ضخامت بدنه را مدنظر قرار داد . سپس شروع به طراحی مخزن سپتیک تانک با توجه به ابعاد درخواستی مشتری نمود .

طراحی سپتیک تانک

 

 

  • سپتیک تانک
  • ۲
  • ۰

سپتیک تانک سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک در کامل ترین دسته بندی به 5 دستگاه تقسیم بندی می گردد : 1- سپتیک تانک پلی اتیلن 2- سپتیک تانک کامپوزیت یا سپتیک تانک فایبرگلاس 3- سپتیک تانک بتنی پیش ساخته 4- سپتیک تانک بتنی درجا 5- سپتیک تانک سنگی

بدلیل مزایای بسیار زیاد سپتیک تانک پلی اتیلن نسبت به سایر انواع دیگر سپتیک تانک از جمله سرعت بالا در تولید سپتیک تانک پلی اتیلن ، قیمت کمتر نسبت به سپتیک تانک کامپوزیت با مزایای مشابه و وزن کم این نوع سپتیک تانک همچنین قابلیت نگهداری گرمای حاصل از فعالیت باکتری های بی هوازی که لازمه رشد و نموسریع باکتری های بی هوازی می باشد، در ادامه هر آنچه گزارش می شود بیشتر از بقیه انواع سپتیک تانک روی سپتیک تانک پلی اتیلن فوکوس نموده ایم.

سپتیک تانک پلی اتیلن چیست تعریف سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن ، دستگاهی است که سر راه فاضلاب خروجی از ساختمان قرار می گیرد و تمامی فاضلاب جامد خارج شده از منبع تولید فاضلاب را به مایع تبدیل میکند و از گرفتگی سوراخ های چاه جذبی فاضلاب جلوگیری می کند. در حقیقت بواسطه استفاده از سپتیک تانک، فاضلاب خروجی از ساختمان BOD5 خود را در حد 55 درصد از دست میدهد و آماده جذب درون چاه جذبی می گردد

  • سپتیک تانک