.

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

سپتیک تانک اساسی ترین و مهم ترین بخش پالایش و پاکسازی فاضلاب می باشد از گندانبار که به عنوان septic tank نیز یاد میشود ؛ در پروژه های عمرانی فراوانی استفاده میشود شاید شما بپرسید که سپتیک تانک چیست ؟ در پاسخ به این مهم باید گفت : در حقیقت سپتیک تانک همانطور که از نام آن پیداست مخزن یا تانک یا منبعی است که بواسطه طراحی خاص ، فاضلاب جامد را درون خود نگه داشته ، از طریق فعالیت باکتری های بی هوازی تبدیل به مایع ( پساب) و گاز متان نموده و تحویل چاه جذبی و نه رودخانه و نه آبیاری فضای سبز می نماید . سپتیک تانک به عنوان ساده ترین وسیله مورد استفاده در پالایش فاضلاب اعم از پاکسازی مقدماتی و تصفیه پیشرفته دارای تقاضای بالایی در کشور می باشد . این محصول در تصفیه پیشرفته فاضلاب نقش مخزن متعادلساز و ایستگاه پمپاژ و در تصفیه مقدماتی نقش کاتالیزور تجزیه فاضلاب جامد را بازی میکند .

  • ۰
  • ۰

لوله کاروگیت , Carrogite tube

لوله کاروگیت و اتصالات دوجداره پلی‌اتیلن گروه مهندسی ناب زیست جهت مصارف فاضلاب شامل زهکش و فاضلاب‌های صنعتی و خانگی می‌باشد . البته از این نوع لوله‌ها و اتصالات می‌توان در اجرای پروژه های بزرگ فاضلاب شهری نیز استفاده نمود . اگر چه لوله‌های پلی اتیلنی کاربردهای فراوانی دارند، اما بیشترین کاربرد لوله کاروگیت جهت مدیریت جریان ثقلی آب (پساب) میباشد .

لوله کاروگیت چیست  و چه کاربردی دارد

لوله های کاروگیت به لوله هایی گفته می شود که از مواد اولیه پلی اتیلنی تولید می شود این لوله دارای دوجداره می باشد که یک جداره آن صاف و صیقلی می باشد و یک جداره آن حالت فنری شکل دارد . لوله کاروگیت دوجداره برای جمع آوری آب های سطجی و جمع آوری فاضلاب استفاده می شود.این لوله ها بسیار سبک هستند و بهمین دلیل هزینه ی کمتری برای انتقال فاضلاب و آب کم فشار دارند.با توجه به اینکه سبک هستند مواد پلی اتیلن کمتری در تولید این لوله ها بکار رفته است بهمین دلیل قیمت مناسبی دارد مثلا لوله کاروگیت تولید شده از پلی اتیلن با سایز 400 میلیمتر وزنی معادل 9 کیلو دارد که نسبت به سایر لوله ها بسیار سبک است . بعبارتی لوله کاروگیت یک نوع لوله است. لوله ای با جداره خارجی ساختمند یعنی حالت فنری شکل که سیاه رنگ است. مجموعه‌ای از ردیف‌ها و شیارها روی سطح آن وجود دارد. این لوله می‌تواند از فولاد و یا پلاستیک‌هایی از قبیل پلی اتیلن با چگالی بالا (H.D.PE) یا PVC ساخته شود. که بدلیل مزایای بسیار بالای پلی اتیلن لوله کاروگیت پلی اتیلن با فاصله ی زیاد از دیگر انواع لوله کاوگیت در صدر کاربرد در انواع پروژه های شهری و جاده ای ست. همچنین می‌تواند روکش دار یا آستردار باشد مثل لوله کاروگیت پی وی سی که پوششی از جنس الیاف دارد البته نوع بدون پوشش کاربرد بیشتری دارد. لوله پلی اتیلن برای کاربردهایی مانند انتقال آب و فاضلاب و زهکشی و انتقال فاضلاب صنعتی و عفونی و آب های جاری و حتی مسیر کابل ها و سیم ها و نیز ساخت پل ها و اخیرا بصورت محافظ ی برای شیرآلات به کار می‌رود . در لوله کاروگیت انعطاف پذیری، دوام و استحکام، قیمت مناسب و سبکی و حمل راحت  برتری های ارزشمندی هستند .

نصب لوله کاروگیت به چه صورت است؟

قطعات لوله های کاروگیت با روش های مختلفی به یکدیگر متصل می شوند. برخی از لوله ها با ابزاری به نام اتصالات ته لوله در هر دو انتهای قطعه متصل می شوند که کوپلر نام دارند و معمولا در قیمت لوله لحاظ می شود. قطعات با یک گسکت یا واشر با یکدیگر جفت می شوند تا لوله آب بندی شود که واشر ها ازجنس E.P.D.M یا پی وی سی می باشند.  قطعات لوله را همچنین میتوان با استفاده از باندهای کوپلینگ همراه با گسکت یا بدون آن به یکدیگر وصل کرد. لوله های کاروگیت را میتوان در قطعات بلند تولید و بصورت طاقهای در مکان نصب تحویل داد؛ تنها در صورت لزوم قطعات بریده میشوند تا تعداد اتصالات به حداقل برسد. مثلا لوله 12 متری را می توان به راحتی با تریلی حمل کرد و تعداد اتصالات کاهش می یابد. در اصل وقتی شما بعنوان مشتری لوله 6 متری خرید می کنید حمل با ماشین تک و جفت انجام می شود که هزینه کمتر می شود ولی در عوض هزینه اتصالات بیشتر می شود. در انتخاب لوله کاروگیت 6 متری یا 12 متری این نکته اهمیت دارد که حالت بهینه بین دو پارامتر هزینه حمل و جابجایی و هزینه نصب انتخاب شود. استفاده از این لوله برای زهکشی سطحی با استفاده از لوله منفذ دار انجام شده است. سوراخ‌ها به روان آب ها اجازه می‌دهند تا به خاک‌های اطراف نفوذ کنند. برای جلوگیری از دخالت خاک، لوله ممکن است با یک پارچه مشبک پوشش داده شود و یا شن و ماسه دانه بندی شده استفاده کرد ،که به مایع اجازه می‌دهد تا از لوله خارج شود اما مانع از وارد شدن خاک و آوار می‌شود. لوله های کاروگیت را هم می توان بصورت دستی با دریل و فرز و هم می توان بصورت کارخانه ای شیار دار کرد، که بنابر مصرف تعداد شیار ها متغیر است.

قیمت روز لوله کاروگیت را از کارخانه لوله کاروگیت پایپ گستر بخواهید .

لوله های کاروگیت حجیم و سبک هستند بنابراین واردات این نوع لوله اصلا کار اقتصادی نیست . بنابراین شرکت های ایرانی و سرمایه گذاران ایرانی خط لوله لوله از کشورهای آلمان، هند و چین وارد کردند و لوله های کاروگیت را در ایران تولید کردند. از طرفی هم لوله کاروگیت چه از مواد پی وی سی باشد و یا از مواد پلی اتیلن در ایران در پتروشیمی تولید می شود و مواد اولیه بسیار ارزان و مناسب به دست تولید کنندگان می رسد. البته مشکلات تولید همیشه در ایران بوده ولی در کل تولید لوله کاروگیت در ایران باعث سربلندی هر ایرانی ست. کارخانه لوله کاروگیت شامل یک سوله برای ذخیره کردن مواد اولیه و یک کارگاه سوله مانند تولید است که در خط تولید شامل اکسترودر و کاروگیتور و کاتر و بارانداز موجود می باشد .هدف کار این که  محصول نهایی با قیمت مناسب به دست مشتری برسد و می تواند به راحتی نسبت به انجام یک خرید با صرفه اقدام نماید. ناگفته نماند که لوله های تولید شده در کارخانه شرکت ناب طی انجام تغییراتی خاص عمر طولانی تر و کیفیتی بهتر خواهند داشت، بنابراین نیازی به هیچ گونه نگرانی در خصوص میزان استحکام و مقاومت لوله ها ندارید، ناگفته نماند که این تغییرات در قالب های لوله ها انجام شده و نتایج شگفت انگیزی را به دنبال داشته است. (بیشتر بخوانید : مزایای لوله کاروگیت)

نکاتی مهم در خصوص کارخانه لوله کاروگیت

قبل از صحبت راجع به قیمت لوله کاروگیت خوب است بدانید که کارخانه تولید کننده این لوله ها دارای برترین خط تولید راه اندازی شده در ایران است که راه بروز هر گونه مشکل و خطایی را می بندد، بنابراین محصولاتی بدون نقص و با خطای صفر درصد از خط تولید خارج می شوند و در اختیار متقاضیان قرار می گیرند. در ادامه نیز به چند نکته مهم دیگر در خصوص کارخانه تولید کننده اشاره خواهیم داشت تا بتوانید برآوردی مناسب از کیفیت و مقاومت لوله ها به دست آورید:

همه ادوات و دستگاه های خط تولید به روز شده هستند و این موضوع سبب می شود مصرف برق پایین باشد و قیمت لوله کاروگیت در مقیاس مناسبی برآورد و اعلام شود.

همه مراحل مرتبط با نگه داری، نقل و انتقال و انبار نیز بر طبق استانداردهای بین المللی تعیین شده است که این موضوع نیز از موارد پر اهمیت یک کارخانه تولید لوله کاروگیت خواهد بود.

هیچ عنصر مازادی در محیط کارخانه یافت نمی شود که این موضوع نیز بر استاندارد عملکرد کارخانه می افزاید.

واحد کنترل کیفی و بخش آزمایشگاهی نیز طبق دستورالعمل های ابلاغ شده مشغول به فعالیت هستند و کلیه محصولات را با همه ی آزمون های کنترل کیفی و آزمایشگاهی کنترل می کنند.

چرا باید کارخانه تولید لوله کاروگیت پابپ گستر باشد ؟ مزایای کارخانه لوله کاروگیت خوب چیست ؟

یکی از امتیازهای برتر کارخانه تولید کننده پاسخگویی پرسنل به نیازهای پیش بینی شده مشتریان است. عملکردی هم راستا با حفظ محیط زیست نیز از دیگر امتیازهای ویژه کارخانه ای است که زیر نظر مجموعه ما در حال فعالیت است. تولیدات این کارخانه داخلی با کیفیتی بالا در بازار وجود دارد.

قیمت لوله کاروگیت به چه صورت است؟

قیمت لوله کاروگیت باتوجه به تغییر قیمت ارز تغییر می کند ولی در اصل به دو عامل بستگی دارد:  اول وزن هر متر لوله دوم درصد خلوص مواد پلی اتیلن استفاده شده در لوله ست. درصد مواد پلی اتیلن با مهر استاندارد روی لوله قابل پیگیری ست در غیر اینصورت خریدار که معمولا تجربه هم ندارد نمی تواند تشخیص دهد که لوله از پلی اتیلن خالص تولید شده و یا اینکه مواد ناخلص دارد.اداره استاندارد کنترل این موضوع را با  استاندارد لوله کاروگیت فاضلابی 9116 برای مصرف کننده انجام می دهد.

ولی نکته بسیار مهم در هنگام خرید لوله کاروگیت اینست که باید بدانید وزن هر شاخه لوله پلی اتیلن کاروگیت چند کیلوگرم است که با توجه به وزن هر شاخه می توانید SN  لوله را طبق جدول زیر متوجه شوید که SN.8 است (فشار 31.5 کیلونیوتن) یا SN.4 (فشار16 کیلونیوتن). لوله های کاروگیت دارای استاندارد اجباری 9116 هستند که درج علامت استاندارد اطمینان از اینکه مواد اولیه داخل لوله پلی اتیلن خالص باشد را زیاد می کند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله کاروگیت

از تاثیرگذارترین عوامل بر قیمت لوله کاروگیت نرخ مواد پلی اتیلن است که از طریق بورس نیز قابل پیگیری است، بنابراین در بازه های زمانی که نرخ ارائه شده در بورس دارای نوسانات شدید است نمی توان قیمت ثابتی را تعیین کرد و شما مشتریان عزیز می توانید طی یک تماس تلفنی از قیمت لوله کاروگیت به طور دقیق آگاه شوید. ناگفته نماند که مواد اولیه تولید نیز تاثیر زیادی بر قیمت لوله کاروگیت دارد، همچنین نوع و میزان مواد مصرفی به کار گرفته شده طی مراحل تولید بر قیمت لوله کاروگیت تاثیر می گذارد. محل تولید لوله ها نیز بر قیمت تاثیرگذار است که محصولات ارائه شده در مجموعه ما در بهترین محل ممکن و طبق استانداردهای تعیین شده تولید و عرضه می گردند. سایز لوله های کاروگیت و فشار تحمل بار که هم از بعد داخلی و هم از بعد خارجی مورد توجه قرار می گیرد هم بر قیمت این لوله ها تاثیرگذار است.

لوله کاروگیت

نکاتی مهم در خصوص تعیین قیمت لوله کاروگیت

در این بخش نکاتی مازاد بر موارد گفته شده مورد بررسی قرار می گیرند که بر قیمت لوله کاروگیت تاثیر به سزایی دارند و آگاهی شما از این موارد نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت:

هنگام خرید فقط قیمت لوله کاروگیت را مورد توجه قرار ندهید چرا که کیفیت و میزان استحکام نیز از با اهمیت ترین ویژگی هایی است که باید در لوله ها مشاهده نمایید. برآورد صحیح، مقایسه قیمت بر حسب کیفیت و مقاومت محصولات است.

قیمت لوله کاروگیت به میزان خلوص مواد اولیه نیز بستگی دارد چرا که برخی از ضایعات موجود در کارخانه برای تهیه مواد اولیه تولید استفاده می کنند.قیمت لوله کاروگیت sn4 , sn8 متفاوت است که اولی 31.5 کیلونیوتن و دومی 16 کیلونیوتن است که با توجه به وزن لوله قیمت متفاوت دارند.

سایز لوله های کاروگیت : سایز یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله کاروگیت است که در این جا به برخی از آن ها و همچنین کاربردشان اشاره خواهیم داشت:  لوله کاروگیت 110 که بیشتر در فاضلاب های خانگی و غلاف استفاده شده در کابل برق کاربرد دارد. لوله کاروگیت 125 که علاوه بر دو مورد ذکر شده برای لوله 110 در لوله های آبلوله کاروگیت نیز کارایی دارد. برای فاضلاب های مجتمع ها و همچنین فاضلاب های شهری نیز از لوله کاروگیت 160 استفاده می گردد. در پایان نیز خوب است بدانید که پرطرفدارترین نوع این لوله ها، لوله کاروگیت 200 است.

معیارهای تعیین قیمت لوله های کاروگیت

قیمت لوله کاروگیت یکی از مهم ترین موارد در تهیه این لوله ها است. قیمت لوله کاروگیت بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می شود مهم ترین معیارهایی که بر روی قیمت لوله کاروگیت تاثیر دارد فشار لوله کاروگیت است که SN4 باشد یا SN8

میزان تحمل بار ترافیکی متحمل بر روی لوله کاروگیت دفنی ( از 16 کیلونیوتن برمترمربع تا 64 کیلونیوتن بر مترمربع )

اندازه شاخه لوله کاروگیت ( ناب زیست توانایی تولید شاخه های 6متری 12 متری را دارد .)

بنابراین همان طور که متوجه شدید قیمت لوله کاروگیت می تواند بسیار متنوع باشد. شما برای آگاهی از قیمت لوله کاروگیت می توانید قیمت ها را از مشاوران شرکت ناب زیست تهیه کنید. ما سعی کرده ایم بهترین قیمت لوله کاروگیت را به شما ارائه دهیم تا هم از کیفیت خوب آنها استفاده کنید و هم هزینه زیادی را متحمل نشوید.

خصوصیت بارز لوله کاروگیت

شبکه های لوله کشی انتقال آب و فاضلاب که در زیر زمین نصب می شوند باید به قدری مقاوم باشند که به راحتی بتوانند فشار لایه های فوقانی و جانبی خاک را تحمل کنند. لوله کاروگیت دقیقاً دارای همین خصوصیت ویژه است. ساختار حلقوی این لوله ها میزان تنش ها و استرس های وارد شده به دیواره را کاهش می دهد و موجب افزایش پایداری لوله در شبکه لوله کشی می شود.

لوله کاروگیت فاضلاب

استفاده از لوله کاروگیت با قطر مختلف در لوله های زیر زمینی به جای لوله های قدیمی که از فولاد یا بتن ساخته شده اند، می تواند کمیت های خوبی داشته باشد . انواع لوله کاروگیت فاضلابی در برابر تغییرات شدید PH محیط، یون های فلزی محلول در محیط خاک، نمک های معدنی و … مقاومت بالایی دارند و هرگز دچار خوردگی یا زنگ زدگی نمی شوند. اگر این لوله ها به عنوان خطوط فاضلاب در زمین نصب شوند، می توان مطمئن بود که فاضلاب از محل اتصالات به بیرون نشت پیدا نمی کند و دیواره لوله ترک نمی خورد. این لوله ها در برابر سرما و گرمای شدید نیز مقاومت خوبی دارند.

کارخانه لوله کاروگیت و تولید لوله کاروگیت

کارخانه تولید لوله کاروگیت بر خلاف لوله پلی اتیلن تک جداره که نیاز به طول سوله بیشتری دارد نیاز به فضای بیشتر برای انبارش کالا دارد .لوله کاروگیت بوسیله دستگاه اکسترودر تولید می شود ، این دستگاه شامل دو مسیر تزریق اکسترودر می باشد که یکی لایه بیرونی را تزریق میکند و دیگری لایه داخلی را پس از ورود مواد به داخل قالب هر دو لایه محکمی به یکدیگر میچسبند و هر دو تشکیل لوله کاروگیت را میدهند که لوله ای بسیار مقاوم در برابر بارهای ترافیکی می باشد.

حمل و نصب لوله کاروگیت

طبق جدول زیر تعداد شاخخه و متراژ لوله در هر کامیون را می توانید ملاحظه کنید. این لوله ها حجیم هستند ولی وزن کمی دارند بهمین دلیل ماشین هایی مثل خاورهای با اتاق بزرگ براحتی می تواند متراژ معادل یک کامیون دومحور را حمل کند و همین امر باعث می شود که هزینه حمل بسیار کمی داشته باشد.

مزیت لوله فاضلابی کاروگیت

یکی دیگر از مزیت های نصب لوله کاروگیت به صورت تأسیسات دفنی، هدایت و جمع آوری رواناب های سطحی یا آب های اضافی ناشی از آبیاری کشاورزی می باشد. حجم زیادی از آب های غیر قابل شرب در بخش های مختلف می توانند در مسیر این لوله ها جریان پیدا کنند و به محل مناسب انتقال داده شوند.نصب لوله کاروگیت فاضلاب هزینه های نصب و راه اندازی را در روش دفنی کاهش می دهند. این لوله ها از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند، به طوری که می توانند تا حدود 100 سال نیز بدون تغییر در خط لوله باقی بمانند.

بدلیل سبکی وزن این لوله این لوله براحتی توسط یک یا دو نیروی انسانی ( البته تا سایز های 500 ) قابل جابجایی می باشد

لوله کاروگیت فاضلابی لوله پلی اتیلن دوجداره لوله کروگیت دوجداره با فشار 31/5 کیلونیوتن یا 16 کیلونیوتن بر متر مربع می باشد که بهمراه آن  کوپلر و واشر برای نصب ارائه میگردد.

برای مصرف فاضلاب همراه با کوپلر واشر کاربرد در شبکه های بدون فشار (ثقلی) طراحی شده اند و حداکثر فشار طراحی آنها 1.5 بار می باشد.

لوله کاروگیت با این تفکر ایجاد شده اند که در عین بالا بودن مقاومت حلقوی لوله کاروگیت سبک و ارزان قیمت باشد و جداره داخلی صاف و صیقلی داشته باشد

راحت نصب شدن این لوله ها بسیار مزیت بالایی ست این لوله براحتی بوسیله کوپلر و اشر به یکدیگر متصل می شوند. همیشه هزینه ی بالای نصب برای پیمانکاران مهم بوده است ولی این لوله ها هم سبک هستند که خیلی راحت حمل می شوند و هم بسیار راحت بوسیله ی یک عدد کوپلر بهم متصل می شوند و بوسیله ی یک عدد واشر آبندی می شوند.

لوله کاروگیت لوله ای سبک است پس قیمت مناسب و حمل و نصب راحتی دارد و بدلیل دوجداره بودن مقاومت بیرونی بالایی دارد و بار ترافیکی زیادی تحمل می کند.

نکات مهم در خرید لوله کاروگیت

 در خرید لوله کاروگیت به موارد ریر دقت کنید :

الف) شرکت تولید کننده پروانه استاندارد داشته باشد

ب) وزن یک شاخه لوله کاروگیت را از فروشنده بپرسید و با فشار آن مطابقت دهی