.

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

سپتیک تانک اساسی ترین و مهم ترین بخش پالایش و پاکسازی فاضلاب می باشد از گندانبار که به عنوان septic tank نیز یاد میشود ؛ در پروژه های عمرانی فراوانی استفاده میشود شاید شما بپرسید که سپتیک تانک چیست ؟ در پاسخ به این مهم باید گفت : در حقیقت سپتیک تانک همانطور که از نام آن پیداست مخزن یا تانک یا منبعی است که بواسطه طراحی خاص ، فاضلاب جامد را درون خود نگه داشته ، از طریق فعالیت باکتری های بی هوازی تبدیل به مایع ( پساب) و گاز متان نموده و تحویل چاه جذبی و نه رودخانه و نه آبیاری فضای سبز می نماید . سپتیک تانک به عنوان ساده ترین وسیله مورد استفاده در پالایش فاضلاب اعم از پاکسازی مقدماتی و تصفیه پیشرفته دارای تقاضای بالایی در کشور می باشد . این محصول در تصفیه پیشرفته فاضلاب نقش مخزن متعادلساز و ایستگاه پمپاژ و در تصفیه مقدماتی نقش کاتالیزور تجزیه فاضلاب جامد را بازی میکند .

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگزاست فن

همانطورکه می‌دانید در منزل شما مکان‌های خاصی وجود دارد که مستعد مشکلات ناشی از رطوبت موضعی هستند، از جمله آشپزخانه، حمام، اتاق لباسشویی و سونا (در صورت وجود). بخار ایجاد شده در اثر پخت و پز، آب گرم و خشک کن لباس می‌تواند تأثیر چشمگیری بر آب و هوای منزلتان بگذارد. این رطوبت در صورت انباشته شدن، می‌تواند با ایجاد مشکلاتی مانند کپک روی دیوارها و سقف تأثیر خود را نشان دهد. اگزاست فن راهکاری ساده برای حل این مشکل است.

اگزاست فن

نحوه‌ی کار اگزاست فن

اگزاست فن با مکش هوای گرم یا مرطوب از یک منطقه کوچک کار می‌کنند و اجازه می‌دهند هوای تازه از جای دیگر (شاید از یک درب یا دریچه) وارد محیط شده و جایگزین هوای کهنه شود. هوای گرمی‌که با استفاده از فن خروجی خارج می‌شود از طریق سیستم کانال کشی کشیده شده و به بیرون رانده می‌شود. به دلیل تجمع بخار و رطوبت در حمام، آشپزخانه و محل حضور لباسشویی، این فن‌ها معمولاً در آن مناطق مورد استفاده قرار می گیرند . هودهای موجود در بالای اجاق گازها یکی از انواع اگزاست فن‌ها هستند.

برخی از اگزاست فن‌ ها از سنسورهایی استفاده می‌کنند که دارای امکان فعال شدن خودکار در صورت احساس بخار و رطوبت در اتاق هستند.

اگزاست فن‌ها چقدر مؤثر هستند؟

از آنجایی که این فن‌ها در مکان‌های کوچکتر مؤثرتر هستند، فنی که توانایی جابه جایی و حرکت هوای تقریباً 2 متر مکعب در ثانیه را دارد، معمولاً تهویه کافی را فراهم می‌کند. برای مناطق بزرگتر، سیستم تهویه بزرگتر می‌تواند مناسب تر باشد.

اگزاست فن بخرید و دیگر نگران سیرکولیشن هوای محیط نباشید

اثربخشی فن‌های اگزوز واقعاً به اندازه اتاق یا مکان موردنظر و میزان جریان هوای لازم برای آن منطقه بستگی دارد. به عنوان مثال، حمام بدون دوش تقریباً به هشت بار تهویه و تغییر هوا در یک ساعت نیاز دارد. اما حمام با دوش ممکن است به 20 بار تهویه و تغییر هوا در ساعت نیاز داشته باشد.

فن اگزاست سانتریفیوژ

انواع اگزاست فن‌ها:

 اگزاست فن‌های موجود در سه تیپ سقفی، آکسیال و یوتیلیتی است. از لحاظ فن، اگزاست فن‌ها می‌توانند دارای فن آکسیال و یا سانتریفیوژ باشند. فن‌ها معمولاً یک طرفه یا فوروارد هستند.

به طور خلاصه انواع اگزاست فن‌ها عبارتند از:

اگزاست فن سانتریفیوژ

اگزاست فن آکسیال

اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد

اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد

اگزاست فن پنجره‌ای

اگزاست فن حلزونی

قیمت اگزاست فن

قیمت اگزاست فن می‌تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد.

یک دستگاه اگزاست فن اعم از اگزاست فن دمنده یا اگزاست فن پشت بامی ‌که می‌تواند از نوع محوری یا سانتریفیوژ باشد، دارای قطعاتی است که با توجه به متریال بکار رفته در ساخت آن، هریک از این قطعات و اجزای می‌تواند تأثیر مستقیم بر قیمت اگزاست فن داشته باشد. موارد زیر عوامل اصلی تأثیر گذار در قیمت اگزاست فن ‌هستند:

جنس ورق بدنه و حلزونی اگزاست فن

جنس و نوع پروانه اگزاست فن

برند الکترموتور بکاررفته در اگزاست فن

آپشن‌های به کار رفته در تولید اگزاست فن

  • سپتیک تانک