.

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

سپتیک تانک اساسی ترین و مهم ترین بخش پالایش و پاکسازی فاضلاب می باشد از گندانبار که به عنوان septic tank نیز یاد میشود ؛ در پروژه های عمرانی فراوانی استفاده میشود شاید شما بپرسید که سپتیک تانک چیست ؟ در پاسخ به این مهم باید گفت : در حقیقت سپتیک تانک همانطور که از نام آن پیداست مخزن یا تانک یا منبعی است که بواسطه طراحی خاص ، فاضلاب جامد را درون خود نگه داشته ، از طریق فعالیت باکتری های بی هوازی تبدیل به مایع ( پساب) و گاز متان نموده و تحویل چاه جذبی و نه رودخانه و نه آبیاری فضای سبز می نماید . سپتیک تانک به عنوان ساده ترین وسیله مورد استفاده در پالایش فاضلاب اعم از پاکسازی مقدماتی و تصفیه پیشرفته دارای تقاضای بالایی در کشور می باشد . این محصول در تصفیه پیشرفته فاضلاب نقش مخزن متعادلساز و ایستگاه پمپاژ و در تصفیه مقدماتی نقش کاتالیزور تجزیه فاضلاب جامد را بازی میکند .

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۲
  • ۰

سپتیک تانک چیست

در اصطلاح امروزی به سپتیک تانک ، تصفیه فاضلاب خانگی یا تصفیه خانه ی کوچک هم گفته میشود . چرا اساس کار سپتیک تانک دقیقا مانند یک تصفیه خانه صنعتی ولی در مقیاس کوچکتر عمل میکند و یا اینکه مفهوم سپتیک یعنی مخزن ؛ دستگاه فاضلابی که فاضلاب خروجی را در خود ذخیره و بعد از مدتی نشست و رسوب به چاه جذبی پساب دفع میکند .

اساس کار سپتیک تانک

همه ما میدانیم برای اینکه بخواهیم فاضلاب خروجی را دفع کنیم به یک دستگاه یا مخزن بنام سپتیک تانک نیازمند هستیم . سپتیک تانک اصولا بدلیل دوقسمتی عمل کردن ، فاضلاب ورودی را ابتدا در خود برای مدتی ذخیره و با توجه به فعالیت های میکروارگانیسم های بی هوازی ، فاضلاب تجزیه شده و پساب از ورودی این سپتیک تانک خارج میشود که شما مختار هستید که این پساب فاضلابی را برای کشاورزی و آبیاری استفاده کنید و یا اینکه به چاه جذبی هدایت کنید . حتی میتوانید به فاضلاب و خط شهری نیز هدایت نمایید .

نحوه محاسبه ظرفیت سپتیک تانک

اصولا برای اینکه بخواهیم ظرفیت سپتیک تانک را محاسبه و برآورد کنیم بایستی ابتدا میزان فاضلاب خروجی از محل را مدنظر قرار دهیم . همچنین تعداد نفرات مستقر در محل و میزان ماند افراد در محل را براورد و محاسبه نمود. چرا که ظرفیت سپتیک تانک موجود در کارگاهی که بصورت تک شیفت بایستی محاسبه شود با کارگاهی که بایستی سپتیک تانک مدنظر را برای تمام شیفت محاسبه نمود ، فرق خواهد کرد .

انواع سپتیک تانک

1)      سپتیک تانک آجری

2)      سپتیک تانک بتنی

3)      سپتیک تانک فایبرگلاس

4)      سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک خانگی

کدام سپتیک تانک برای تصفیه فاضلاب بهتر است ؟

این سوال بسیار مهم و قابل تامل است . چرا که اولا جنس بدنه سپتیک تانک در هر چهار حالت ذکر شده با یکدیگر تفاوت دارند . دوما اینکه قیمت سپتیک تانک در هرچهار حالت متفاوت خواهد بود. سوما که قیمت سپتیک تانک در هر نوع هم بدلیل تغییر ظرفیت سپتیک تانک متغیر خواهد بود .


  • سپتیک تانک
  • ۱
  • ۰

لوله کاروگیت , سایز لوله کاروگیت

لوله کاروگیت تولید شده توسط شرکت ناب زیست با استفاده از مواد اولیه مرغوب (material) و خود رنگ (جهت دیواره خارجی یا کاروگیت) و از مواد PE100 تولید می گردند . همچنین لوله کاروگیت در سایزهای با قطر داخلی 1600 و 1800 و 2000 و 2500 میلیمتر قابل عرضه می باشند.

لوله کاروگیت 1600 – لوله کاروگیت 1800

لوله کاروگیت 1600 و لوله کاروگیت 1800 براساس استاندارد مورد نظر بایستی ضخامت جدار داخلی مناسبی داشته باشند تا هنگام بهره برداری و یا رفع انسداد و... جداره داخلی لوله دچار پارگی نگردند. اطمینان از حد تحمل فشار حلقوی نیز از دیگر موارد کنترلی لوله های کاروگیت شرکت بارین پلیمر می باشد.

ویژگی لوله کاروگیت 2000 – لوله کاروگیت 2500

  • تحمل بسیار بالای بارهای فشاری ناشی از دفن کردن لوله و بارهای ترافیکی
  • صافی سطح مناسب داخل لوله جهت جلوگیری از افت عبور جریان
  • کیفیت مناسب جنس (Material) به کار رفته بدلیل استفاده از مواد نو
  • مقاومت عالی در برابر شرایط محیطی مانند سرما و گرما و نیز اشعه مضر UV
  • درلوله های پلی اتیلن کاروگیت امکان تولید لایه های داخلی و خارجی بارنگ های مختلف وجود دارد.
  • سپتیک تانک
  • ۱
  • ۰

صنعت تصفیه فاضلاب با کشف سپتیک تانک تحول بسیار عظیمی کرد . چرا که در گذشته برای دفع هرگونه فاضلاب انسانی یا حیوانی ناچارابه داخل رودخانه و یا نهایتا به چاه هدایت میکردند .
هدایت فاضلاب به آبهای جاری باعث شیوع سریع بیماری بین ساکنین و محیط زیست میشد . هدایت فاضلاب به درون چاه باعث انتشار بوی بسیار بد فاضلاب به دلیل ماند بالا و خیلی مشکلات ذیگر که به آنها بعدا اشاره خواهیم کرد .

بعد از مدتی بشر مخزنی بنام سپتیک تانک را طراحی نمود که بسیار مکانیزم ساده و از جنس آجر بود . باز هم این سپتیک تانک بعضی مشکلات را حل نمود ولی چندین مشکل متفاوت دیگری را نیز در برداشت . سپس سپتیک تانک بتنیبه عرصه تصفیه فاضلاب آمد . این نوع سپتیک تانک که هم اکنون هم گاهی مورد استفاده مشتریان خرید سپتیک تانک است بزرگترین مشکلی که دارد اولا سنگینی و اختلال در حمل و راه اندازی این سپتیک تانک است . دوما که موادفاضلابی محیطی اسیدی را بوجود می اورند که باعث خوردگی دیواره سپتیک تانک بتنی و در نتیجه سوراخ شدن سپتیک تانک و نهایتا نشت فاضلاب به بیرون است .

به همین منوال بود که کارشناسان شروع به تحقیق و بررسی در خصوص مواد اولیه مختلف نمودند تا نهایتا سپتیک تانک پلی اتیلن که بروزترین و مرغوبترین نوع سپتیک تانک فاضلاب تولیدی در حال حاضر است را به صنعت تصفیه فاضلاب معرفی نمودند . سپتیک تانک پلی اتیلن خود نیز دارای کیفیت و مرغوبیت های متفاوتی است که هر کدام ممیزه و مشخصه خاص خود را دارد . مثلا بدلیل اینکه اکثرا این نوع سپتیک تانک بصورت دفنی راه اندازی میشود ف تحمل بار ترافیکی خام و حتی بحث عبور و مرور ماشین آلات سنگین هم به میان می آبد که این نشانگر تفاوت مواد اولیه کاربرذی دز تولید سپتیک تانک است . پس هرچه مواد اولیه مرغوب تر ، سپتیک تانک تولید شده هم به همان میزان با کیفیت تر خواهد بود .

برای کسب اطلاعات کاملتر میتوانید بروی هریک از لینک های زیر کلیک کنید تا تمامی اطلاعات ورد نیاز در خصوص سپتیک تانک را کسب نمایید :

سپتیک تانک

قیمت سپتیک تانک

سپتیک تانک فاضلاب

سپتیک تانک پلی اتیلن

  • سپتیک تانک