.

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

سپتیک تانک اساسی ترین و مهم ترین بخش پالایش و پاکسازی فاضلاب می باشد از گندانبار که به عنوان septic tank نیز یاد میشود ؛ در پروژه های عمرانی فراوانی استفاده میشود شاید شما بپرسید که سپتیک تانک چیست ؟ در پاسخ به این مهم باید گفت : در حقیقت سپتیک تانک همانطور که از نام آن پیداست مخزن یا تانک یا منبعی است که بواسطه طراحی خاص ، فاضلاب جامد را درون خود نگه داشته ، از طریق فعالیت باکتری های بی هوازی تبدیل به مایع ( پساب) و گاز متان نموده و تحویل چاه جذبی و نه رودخانه و نه آبیاری فضای سبز می نماید . سپتیک تانک به عنوان ساده ترین وسیله مورد استفاده در پالایش فاضلاب اعم از پاکسازی مقدماتی و تصفیه پیشرفته دارای تقاضای بالایی در کشور می باشد . این محصول در تصفیه پیشرفته فاضلاب نقش مخزن متعادلساز و ایستگاه پمپاژ و در تصفیه مقدماتی نقش کاتالیزور تجزیه فاضلاب جامد را بازی میکند .

  • ۱
  • ۰

صنعت تصفیه فاضلاب با کشف سپتیک تانک تحول بسیار عظیمی کرد . چرا که در گذشته برای دفع هرگونه فاضلاب انسانی یا حیوانی ناچارابه داخل رودخانه و یا نهایتا به چاه هدایت میکردند .
هدایت فاضلاب به آبهای جاری باعث شیوع سریع بیماری بین ساکنین و محیط زیست میشد . هدایت فاضلاب به درون چاه باعث انتشار بوی بسیار بد فاضلاب به دلیل ماند بالا و خیلی مشکلات ذیگر که به آنها بعدا اشاره خواهیم کرد .

بعد از مدتی بشر مخزنی بنام سپتیک تانک را طراحی نمود که بسیار مکانیزم ساده و از جنس آجر بود . باز هم این سپتیک تانک بعضی مشکلات را حل نمود ولی چندین مشکل متفاوت دیگری را نیز در برداشت . سپس سپتیک تانک بتنیبه عرصه تصفیه فاضلاب آمد . این نوع سپتیک تانک که هم اکنون هم گاهی مورد استفاده مشتریان خرید سپتیک تانک است بزرگترین مشکلی که دارد اولا سنگینی و اختلال در حمل و راه اندازی این سپتیک تانک است . دوما که موادفاضلابی محیطی اسیدی را بوجود می اورند که باعث خوردگی دیواره سپتیک تانک بتنی و در نتیجه سوراخ شدن سپتیک تانک و نهایتا نشت فاضلاب به بیرون است .

به همین منوال بود که کارشناسان شروع به تحقیق و بررسی در خصوص مواد اولیه مختلف نمودند تا نهایتا سپتیک تانک پلی اتیلن که بروزترین و مرغوبترین نوع سپتیک تانک فاضلاب تولیدی در حال حاضر است را به صنعت تصفیه فاضلاب معرفی نمودند . سپتیک تانک پلی اتیلن خود نیز دارای کیفیت و مرغوبیت های متفاوتی است که هر کدام ممیزه و مشخصه خاص خود را دارد . مثلا بدلیل اینکه اکثرا این نوع سپتیک تانک بصورت دفنی راه اندازی میشود ف تحمل بار ترافیکی خام و حتی بحث عبور و مرور ماشین آلات سنگین هم به میان می آبد که این نشانگر تفاوت مواد اولیه کاربرذی دز تولید سپتیک تانک است . پس هرچه مواد اولیه مرغوب تر ، سپتیک تانک تولید شده هم به همان میزان با کیفیت تر خواهد بود .

برای کسب اطلاعات کاملتر میتوانید بروی هریک از لینک های زیر کلیک کنید تا تمامی اطلاعات ورد نیاز در خصوص سپتیک تانک را کسب نمایید :

سپتیک تانک

قیمت سپتیک تانک

سپتیک تانک فاضلاب

سپتیک تانک پلی اتیلن