.

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

سپتیک تانک اساسی ترین و مهم ترین بخش پالایش و پاکسازی فاضلاب می باشد از گندانبار که به عنوان septic tank نیز یاد میشود ؛ در پروژه های عمرانی فراوانی استفاده میشود شاید شما بپرسید که سپتیک تانک چیست ؟ در پاسخ به این مهم باید گفت : در حقیقت سپتیک تانک همانطور که از نام آن پیداست مخزن یا تانک یا منبعی است که بواسطه طراحی خاص ، فاضلاب جامد را درون خود نگه داشته ، از طریق فعالیت باکتری های بی هوازی تبدیل به مایع ( پساب) و گاز متان نموده و تحویل چاه جذبی و نه رودخانه و نه آبیاری فضای سبز می نماید . سپتیک تانک به عنوان ساده ترین وسیله مورد استفاده در پالایش فاضلاب اعم از پاکسازی مقدماتی و تصفیه پیشرفته دارای تقاضای بالایی در کشور می باشد . این محصول در تصفیه پیشرفته فاضلاب نقش مخزن متعادلساز و ایستگاه پمپاژ و در تصفیه مقدماتی نقش کاتالیزور تجزیه فاضلاب جامد را بازی میکند .

  • ۰
  • ۰

مخزن اسید تولیدی شرکت ناب زیست

با توجه به خاصیت ضد خوردگی پلی اتیلن ۳۸۴۰ این ماده پایداری بسیار بالایی در برابر مواد اسیدی دارد. به همین دلیل برای نگهداری بسیاری از انواع اسید ها مانند اسید استیک ، اسید کلریدریک ، اسید سولفوریک و اسید فسفریک بدون نگرانی می توان از مخزن اسید ( مخزن ضد اسید ) پلی اتیلنی استفاده کرد . نکته مهم در اینجا بحث چگالی مایع درون مخزن است. اصولا مخازن پلاستیکی یا پلی اتیلنی برای نگهداری سیالات با چگالی یک ( چگالی آب ) تولید می شوند ، چگالی اسید سولفوریک غلیظ تا قریب به ۲ برابر آب و یا اسید فسفریک غلیظ تا ۱٫۵ برابر آب می باشد. بنابراین مخزن تولیدی می بایست از استحکام کافی برخوردار باشد. به همین دلیل لطفا در هنگام سفارش چگالی مایعی که قرار است داخل مخزن ذخیره شود حتمی به کارشناسان فروش اطلاع داده شود تا مخزن برای تحمل فشار آن مایع به صورت تقویت شده تولید گردد. اتصالات ورودی و خروجی نیز از جنس خود مخزن و پلی اتیلنی می باشند.

مخزن اسید ناب

از آنجایی که فرآیند رقیق سازی اسیدها گرمازا است باید اطمینان حاصل نمود تا گرمای آزاد شده دمای محلول داخل مخزن را به بالای ۵۵+ درجه نمی رساند . اصولا بهتر است فرآیند رقیق سازی در مخازن پلی اتیلنی کوچکتر (مخازن ارتفاع کوتاه و انواع وان با ساپورت فلزی) صورت پذیرد و سپس محلول اسیدی با دمای زیر ۵۵ درجه به مخازن بزرگتر منتقل گردد و یا با استفاده از کویل (لوله های پلی اتیلنی شناور) با عبور جریان آب سرد نسبت به خنک کردن مایع درون مخزن اقدام نمود.

۱- مخزن اسید نیتریک تا حداکثر ۳۰% غلظت

۲- مخزن ذخیره هیدورکسید سدیم ( سود )

۳-مخزن ذخیره هیدروکلریک اسید

۴-مخزن ضد اسید سولفوریک

۵-مخزن ذخیره اسید فسفری

مخزن اسید

ذخیره و نگهداری طولانی مدت (چندین ساله ) اسید نیتریک در غلظتهای بالا را در مخازن پلی اتیلنی ۳۸۴۰ توصیه نمی کنیم. به دلیل تاثیر خاصی که اسید نیتریک روی پلی اتیلن ۳۸۴۰ دارد ، دیواره مخزن خشک و شکننده شده و در طولانی مدت احتمال شکست و نشتی از مخزن وجود خواهد داشت. با توجه به گران قیمت بودن راه حلهای ذخیره سازی جایگزین در صورت اصرار به نگهداری اسید نیتریک در مخازن پلی اتیلنی بهتر است این ذخیره سازی در مخازن کوچکتر صورت پذیرفته و آن مخازن را نیز در وانهای پلی اتیلنی دیگری قرار دهید. البته پیشنهاد ویژه ما استفاده از مخازن تودرتوی پلاستونیک است. به این ترتیب در صورت هر گونه نشتی ، اسید به داخل ظرف بزرگتر وارد شده و از هدر رفت و تخریب ناشی از نشت آن نیز جلوگیری خواهد شد.

با توجه به غلظت اسیدی بایستی از سیم پیچ های حرارتی جهت حفظ دمای تعادلی فسفریک اسید، استفاده شود. برای نمونه، فسفریک اسید 85% در دمای 21.1 سانتی گراد، فریز میشود.