.

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

سپتیک تانک اساسی ترین و مهم ترین بخش پالایش و پاکسازی فاضلاب می باشد از گندانبار که به عنوان septic tank نیز یاد میشود ؛ در پروژه های عمرانی فراوانی استفاده میشود شاید شما بپرسید که سپتیک تانک چیست ؟ در پاسخ به این مهم باید گفت : در حقیقت سپتیک تانک همانطور که از نام آن پیداست مخزن یا تانک یا منبعی است که بواسطه طراحی خاص ، فاضلاب جامد را درون خود نگه داشته ، از طریق فعالیت باکتری های بی هوازی تبدیل به مایع ( پساب) و گاز متان نموده و تحویل چاه جذبی و نه رودخانه و نه آبیاری فضای سبز می نماید . سپتیک تانک به عنوان ساده ترین وسیله مورد استفاده در پالایش فاضلاب اعم از پاکسازی مقدماتی و تصفیه پیشرفته دارای تقاضای بالایی در کشور می باشد . این محصول در تصفیه پیشرفته فاضلاب نقش مخزن متعادلساز و ایستگاه پمپاژ و در تصفیه مقدماتی نقش کاتالیزور تجزیه فاضلاب جامد را بازی میکند .

  • ۱
  • ۰

اگزاست فن

اگزاست فن چیست ؟

هر دستگاهی که بتواند هوایداخل یک محفظه بسته را خارج کند اگزاست فن فوروارد می گویند و هر دستگاهی که هوای تازه یا به اصطلاح fresh air را به داخل سالن بدهد را هم اگزاست فن بکوارد یا دمنده می گویند .

پس اگزاست فن ، نوعی از فن های هواهی است هم میتواند فن دمنده باشه یا فن مکنده باشه .

بهترین نمونه قابل مثال برای مکندگی هوا توسط اگزاست فن می توان به هواکش های آشپزخانه ای ( هواکش آشپزخانه ) اشاره نمود . ما چندین نوعت قدرت مکندگی در اگزاست فن داریم که میتواند محیط هایی با حجم بالا ( مثلا پارکینگ های مجتمع ) را تهویه و سالم سازی نماید که لازمه آن این است که فن های پرقدرتی داشته باشند  .

اگزاست فن ها معمولا در دو حالت گردش هوا و یا خروج هوا مورد استفاده قرار می گیرند . در حالتی که از اگزاست فن ها در گردش هوا استفاده شود، هوا پس از فیلتر شدن دوباره به محیط باز می گردد .

از آنجا که خروج، ورود و گردش هوا در اتاق تمیز باید کنترل شده باشد، اگزاست فن ها در این اتاق ها اهمیت دو چندانی دارند . معمولا در طراحی های اتاق تمیز، هوا پس از مراحل مختلف فیلتراسیون از هواسازها تامین می شود و از یک سو مانند سقف وارد اتاق تمیز می شود و از سوی دیگر توسط اگزاست فن ها از اتاق خارج می شود . حال این هوا گاه به طور کامل به محیط بیرون داده می شود و یا با توجه به طراحی و کاهش مصرف انرژی هوای خارجی از اتاق تمیز و یا انرژی آن به سوی هواساز باز می گردد . معمولا در اینگونه موارد از اگزاست فن هایی استفاده می شود که خود دارای فیلتراسیون مانند فیلتر ها هستند .

اگزاست فن

تنوع در تولید اگزاست فن سانتریفیوژ و آکسیال

شرکت ناب زیست بعنوان برترین شرکت در عصر حاضر به وضح توانایی تولید و یا واردات اگزاست فن های مختلف را دارد . اگزاست فن های موجود در  سه تیپ سقفی، آکسیال و یوتیلیتی است . از لحاظ فن، اگزاست فن ها می توانند دارای فن آکسیال و یا سانتریفیوژ باشند . فن ها معمولا یک طرفه و فوروارد هستند .

فن سقفی : در این روش سقف و دیوارهای طولی سالن محل استقرار هواکش ها و هواده ها می باشند. در اقلیم های گرم که نقش تهویه در تعدیل دمای سالن بیشتر است، قرار گرفتن هواکش ها در سقف و هواده ها در دیوارهای طولی دو طرف، عملکرد تهویه را بهبود می بخشد.در اقلیم های سرد که حفظ دمای سالن ممکن است اولویت اول در نظر گرفته شود، استقرار هواکش ها در دیوارهای طولی دو طرف و هواده ها در سقف سالن مزایایی دارد.بدین ترتیب هوای گرمی که برای افزایش دمای آن هزینه بسیاری صرف شده و به دلیل صعود به بالا و تجمع در زیر سقف از دسترس دور مانده است، توسط هواکش های مستقر در دیوار های طولی، به پایین کشیده می شود و در مورد استفاده قرار می گیرد. هواده های مستقر در سقف نیز به تدریج هوای تازه را، که سرد نیز هست، با هوای گرم موجود در سقف مخلوط نموده پس از افزایش دمای آن در سالن پخش میکند .