.

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

سپتیک تانک اساسی ترین و مهم ترین بخش پالایش و پاکسازی فاضلاب می باشد از گندانبار که به عنوان septic tank نیز یاد میشود ؛ در پروژه های عمرانی فراوانی استفاده میشود شاید شما بپرسید که سپتیک تانک چیست ؟ در پاسخ به این مهم باید گفت : در حقیقت سپتیک تانک همانطور که از نام آن پیداست مخزن یا تانک یا منبعی است که بواسطه طراحی خاص ، فاضلاب جامد را درون خود نگه داشته ، از طریق فعالیت باکتری های بی هوازی تبدیل به مایع ( پساب) و گاز متان نموده و تحویل چاه جذبی و نه رودخانه و نه آبیاری فضای سبز می نماید . سپتیک تانک به عنوان ساده ترین وسیله مورد استفاده در پالایش فاضلاب اعم از پاکسازی مقدماتی و تصفیه پیشرفته دارای تقاضای بالایی در کشور می باشد . این محصول در تصفیه پیشرفته فاضلاب نقش مخزن متعادلساز و ایستگاه پمپاژ و در تصفیه مقدماتی نقش کاتالیزور تجزیه فاضلاب جامد را بازی میکند .

  • ۲
  • ۰

پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب با توسعه شهرها و افزایش جمعیت ، نیازمند احداث مجتمع‌های مسکونی بیش از پیش نمود پیدا کرده است.

یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از آب خروجی پکیج تصفیه فاضلاب، تامین آب فلاش تانک‌ها، تامین آب و آبیاری فضای سبز هتل، آپارتمان‌ها و بیمارستان‌ها و … می‌باشد .

تصفیه فاضلاب

تصفیه فاضلاب عبارت است از مجموعه اقداماتی که بمنظور جداسازی یا کاهش مواد آلاینده موجود در فاضلاب به کار می‌رود، بطوری که از پساب تولیدی بتوان به طور سالم و مطمئن برای مصارف کشاورزی یا هدایت به آب‌های جاری برای استفاده مجدد از این پساب تولیدی نمود .

اهداف تصفیه فاضلاب

حفاظت بهداشت عمومی جامعه

جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر

استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده

عملکرد پکیج تصفیه فاضلاب

خلاصه عملکرد پکیج تصفیه فاضلاب در تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال همراه با هوادهی گسترده به این شکل است که اگر توده سلولی برای مدت طولانی در سیستم بماند، حدود 18 تا 30 روز (هوادهی گسترده)، و بار آلودگی ورودی همانند سیستم لجن فعال متداول باشد، مواد غذایی در دسترس میکروارگانیسم‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. غلظت توده سلولی خیلی بیشتر از سیستم لجن فعال متداول خواهد بود و حجم مخزن هوادهی خیلی بیشتر خواهد بود، طوری‌که زمان ماند فاضلاب 16 تا 24 ساعت خواهد شد.

بنابراین بار آلی نسبت به حجم مخزن و توده سلولی بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت. میکروارگانیسم‌ها برای بقاء، شروع به مصرف متابولیت‌های ترشح شده توسط خود می‌کنند. این فرآورده‌های آلی سلولی طی فرآیند تنفس، به دیاکسیدکربن و آب تبدیل می‌شوند.