.

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

سپتیک تانک اساسی ترین و مهم ترین بخش پالایش و پاکسازی فاضلاب می باشد از گندانبار که به عنوان septic tank نیز یاد میشود ؛ در پروژه های عمرانی فراوانی استفاده میشود شاید شما بپرسید که سپتیک تانک چیست ؟ در پاسخ به این مهم باید گفت : در حقیقت سپتیک تانک همانطور که از نام آن پیداست مخزن یا تانک یا منبعی است که بواسطه طراحی خاص ، فاضلاب جامد را درون خود نگه داشته ، از طریق فعالیت باکتری های بی هوازی تبدیل به مایع ( پساب) و گاز متان نموده و تحویل چاه جذبی و نه رودخانه و نه آبیاری فضای سبز می نماید . سپتیک تانک به عنوان ساده ترین وسیله مورد استفاده در پالایش فاضلاب اعم از پاکسازی مقدماتی و تصفیه پیشرفته دارای تقاضای بالایی در کشور می باشد . این محصول در تصفیه پیشرفته فاضلاب نقش مخزن متعادلساز و ایستگاه پمپاژ و در تصفیه مقدماتی نقش کاتالیزور تجزیه فاضلاب جامد را بازی میکند .

  • ۰
  • ۰

سپتیک تانک بدلیل اینکه محلی بی هوازی برای تجزیه فاضلاب ایجاد میکند ، پس از خود گاز بدبو متساعد خواهد کرد که این گاز از طریق ونت هوا به بیرون راه پیدا میکند . حال اینکه چرا فاضلاب آشپزخانه ها را به سپتیک تانک هدایت نمی کنند ؟

چون چربی موجود در آشپزخانه و مواد غذایی و ظرفشویی ها در عمل تجزیه سازی مواد فاضلابی لجن موجود در سپتیک تانک اختلال ایجاد میکنند که باعث عدم تجزیه درست فاضلاب در سپتیک تانک و به مراتب پر شدن زود به زود مخزن سپتیک تانک  می شود . به همین دلیل از مخزنی بنام چربی گیر استفاده میکنند که چربی موجود در مواد غذایی و غیره را گرفته و فاضلاب موجود را به سپتیک تانک هدایت و در نتیجه عمل تصفیه فاضلاب صورت می گیرد .

انواع چربی گیر

  • چربی گیر فایبرگلاس
  • چربی گیر پلی اتیلن

چربی گیر پلی اتیلن

این نوع چربی گیر که از جنس مواد قابل دفنی پلی اتیلنی میباشد یکی از کاربردی ترین انواع چربی گیر ها بوده است . گاها شنیده میشود که چربی گیر پلی اتیلن را با سپتیک تانک پلی اتیلن اشتباه میگیرند . این درحالی است که چربی گیر برای جداسازی چربی و سپتیک تانک برای ته نشینی فاضلاب انسانی مورد استفاده قرار میگیرد . اما نقطه مشترک بین سپتیک تانک و چربی گیر پلی اتیلن ، قابل دفن بودن در اعماق زمین و همچنین مقاومت مکانیکی بالا در برابر ضربان وارده از محیط بیرون یا فشار خاک روی مخزن است .

چربی گیر فایبرگلاس

این نوع چربی گیر یکی از بهترین نوع چربی زدا در جهان است که بسیاری از کارفرماها برای زدودن و جداسازی چربی از پساب و مواد غذایی از این وع چربی گیر استفاده می کنند . نحوه کار این چربی گیر بدین گونه است که دارای سبد آشغال گیر می باشد . اینطور که وقتی خروجی ظرفشویی با کف شویی به یک نقطه ( چاه جذبی ) باشد بایستی از چربی گیر عبور کند که این چربی گیر فایبرگلاس با به دام انداختن مواد غذایی در آشغالگیر خود باعث به دام افتادن این مواد می شود .

خاطرنشان کنیم چربی گیر فایبرگلاس قابلیت جداسازی دانه های برنج و دانه های نخود و لوبیا از چربی داشته که این به نوبه ی خود باعث جلوگیری از گرفتگی دهانه چاه و لوله خروجی مواد فاضلابی میشود .

تفاوت قیمت چربی گیر پلی اتیلن با قیمت چربی گیر فایبرگلاس

طبیعتا واضح است که قیمت چربی گیر فایبرگلاس بیشتر از چربی گیر پلی اتیلن می باشد . چرا که مکانیسم کاربردی و کارکرد چربیگیر فایبرگلاس پیچیده تر از چربیگیر پلی اتیلن نیز می باشد .