.

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

محصولات پلی اتیلنی

سپتیک تانک چیست ؛ انواع سپتیک تانک

سپتیک تانک اساسی ترین و مهم ترین بخش پالایش و پاکسازی فاضلاب می باشد از گندانبار که به عنوان septic tank نیز یاد میشود ؛ در پروژه های عمرانی فراوانی استفاده میشود شاید شما بپرسید که سپتیک تانک چیست ؟ در پاسخ به این مهم باید گفت : در حقیقت سپتیک تانک همانطور که از نام آن پیداست مخزن یا تانک یا منبعی است که بواسطه طراحی خاص ، فاضلاب جامد را درون خود نگه داشته ، از طریق فعالیت باکتری های بی هوازی تبدیل به مایع ( پساب) و گاز متان نموده و تحویل چاه جذبی و نه رودخانه و نه آبیاری فضای سبز می نماید . سپتیک تانک به عنوان ساده ترین وسیله مورد استفاده در پالایش فاضلاب اعم از پاکسازی مقدماتی و تصفیه پیشرفته دارای تقاضای بالایی در کشور می باشد . این محصول در تصفیه پیشرفته فاضلاب نقش مخزن متعادلساز و ایستگاه پمپاژ و در تصفیه مقدماتی نقش کاتالیزور تجزیه فاضلاب جامد را بازی میکند .

  • ۱
  • ۰

همانطور که قبلا گفته شد نحوه کاربرد پساب خروجی سپتیک تانک میتواند به چند حالت ممکن صورت پذیرد که ما امروز دو نوع اول را توضیح خواهیم داد.

سپتیک تانک در حالت کلی میتواند مواد فاضلابی را در خود انباشته و پساب را از خود خارج کند . مواد فاضلابی موجود در سپتیک تانک شامل مواد دفعی انسانی و حتی فاضلاب تولیدی غیر انسانی میتواند باشد . سپتیک تانک بعد از ورود فاضلاب به درون محفظه با ذخیره شدن مواد فاضلابی روی هم با فعالیت میکروارگانیسم های بی هوازی باعث تجزیه مواد فاضلابی شده و به مرور پسابی تولید میشود که بدلیل چگالی پایین و سبکی در قسمت بالا قرار میگیرد و سه منطقه بترتیب چگالی : بخش اول شامل لجن ، بخش دوم شامل پساب و مواد ریز معلق در آب ، بخش سوم که پساب عاری از هرگونه مواد ریز 

در سیستم ساده کاربرد سپتیک تانک همان روش بالا صدق میکند با این تفاوت که پساب بعد از خروج مستقیما به فاضلاب شهری هدایت میشود تا با روشهای نوین تصفیه فاضلاب ، این پساب برای آبیاری زمین های کشاورزی که بهترین گزینه برای آبیاری است استفاده میشود . گاها دیده میشود که پساب را بجای هدایت به اگوی شهری ، وارد چاه جذبی میکنند و انبار می نمایند .

برای تخلیه لجن سپتیک تانک بایستی یک دریچه بازدید داشته باشیم که هر 6 ماه یکبار داخل سپتیک تانک را چک کنیم و هر سال یکبار سپتیک تانک را تخلیه نماییم . این تخلیه بوسیله ماشین های تخلیه چاه صورت میگیرد . البته دیده شده که برای تخلیه سپتیک تانک هر دوسال یکبار اقدام میگردد که این خود بستگی به ظرفیت سپتیک تانک مورد استفاده و کاربری از سپتیک تانک دارد .

برای کسب اطلاعات از عملکرد سپتیک تانک پیشنهاد میکنیم تصویر زیر را با دقت بررسی کنید :

  • ۹۸/۰۳/۰۴
  • سپتیک تانک

سپتیک تانک